Sprawdź dostępność

Logo Panorama Morska
×
 
2
Dorosłych
Bez dzieci
Dziecko
Dziecko
Dziecko
wybierz

Sprawdź dostępność

Wyczyść
Wybierz date przyjazdu
Blog
2023-12-07 13:53:00

Zamawianie jedzenia do hotelu – czy można?

Hotelarstwo rządzi się swoimi własnymi prawami, ale nie wszystkie z nich są oczywiste dla klientów. W wielu sytuacjach nie wiemy, jak się zachować; nie mamy pewności, czy nasze postępowanie nie będzie źle odebrane przez pracowników lub innych gości hotelu. Jedną z tych kwestii, które wprawiają nas w konsternację, jest zamawianie jedzenia do hotelu. Czy można? A nawet jeśli można – czy wypada? Czy dostawca pizzy stojący pod drzwiami hotelowego pokoju nie jest przypadkiem przejawem braku poszanowania dla hotelowego savoir-vivre’u?

                Goście korzystający z hotelowego pokoju są często w kropce jeśli chodzi o zakup posiłku. Z jednej strony wypada skorzystać z hotelowej restauracji, a z drugiej – nie zawsze mamy ochotę na serwowane w niej dania. A tym bardziej na płacenie za posiłek, bo hotelowe restauracje nie należą do tanich. Czy w takiej sytuacji jest możliwość zamówienia jedzenia z dowozem do hotelu?
 

Zamawianie jedzenia do hotelu – czy jest dozwolone?

                Powiedzmy jasno: zamówienie jedzenia w czasie pobytu w hotelu nie jest zabronione i nie mogą spotkać nas z tego tytułu żadne nieprzyjemności, napomnienia czy dodatkowe opłaty. Niemniej nie jest to coś, co leży w „dobrym guście” i możemy natknąć się na niepochlebnie spojrzenia. Nikt jednak nie powstrzyma nas przed wniesieniem kartonu z pizzą do pokoju.

                Mimo wszystko stwarza to wrażenie braku kultury i obycia, dlatego zdecydowanie odradzamy korzystanie z takiej opcji. Nie sprzyja temu także aranżacja hotelowego pokoju, w którym często nie znajdziemy ani stołu jadalnego, ani zestawu talerzy i sztućców – to samo w sobie sugeruje, że pokój nie jest przestrzenią dedykowaną do spożywania posiłków. Jeśli więc szukamy odskoczni od dań oferowanych przez hotel, lepiej i kulturalniej jest po prostu „udać się na miasto” i zjeść w wybranym lokalu gastronomicznym.

Zamawianie jedzenia do hotelu – restauracja w hotelu

                Co innego hotelowa restauracja – to miejsce, do którego zdecydowanie nie wolno wnosić własnego jedzenia, czy tez dań zamówionych w innych restauracjach. Próbując przemycić pizzę do hotelowej restauracji liczmy się ze stanowczym sprzeciwem pracowników: mogą wręcz nas wyprosić lub odmówić nam wejścia do restauracyjnej Sali.

Czy wiesz, że…

                Nie tylko wnoszenie własnego jedzenia, ale też wynoszenie jedzenia poza teren restauracji nie jest dozwolone. Nie możemy więc w porze śniadaniowej przygotować sobie kanapek na lunch. Bywa to niekiedy frustrujące dla gości, ponieważ posiłki wykupione w ramach pobytu odbywają się w określonych porach – mając ochotę na małą przekąskę w postaci croissanta czy gofra pomiędzy posiłkami, musimy udać się poza hotel, do ciastkarni czy piekarni. Warto jednak zapytać o możliwość przygotowania na przykład podróżnego prowiantu; w wielu miejscach taka opcja jest dostępna odpłatnie. Coraz częściej spotykanym rozwiązaniem jest też specjalny bufet z przekąskami na wynos, które można zabrać, wychodząc z restauracji.



 

 Zamawianie jedzenia do hotelu – lepiej wybrać pakiet All Inclusive

       Oczywiście rozumiemy, że zwłaszcza w czasie dłuższych pobytów, na przykład w ramach rodzinnych wakacji nad morzem, ograniczone hotelowe menu może szybko znudzić. Najlepsza alternatywa? Znaleźć hotel oferujący All Inclusive! Ta opcja oznacza:

- szeroki wybór różnorodnych dań – mając tak wiele różnych możliwości, codziennie można próbować innych pyszności. Nie ma szans na nudę!;

- bufety dostępne poza posiłkami – gdy między obiadem a kolacją złapie nas ochota na małe co-nieco, wystarczy skorzystać z dostępnych dla gości bufetów z przekąskami;

- elastyczne godziny – pory posiłków są ustalane w taki sposób, by każdy mógł spokojnie zdążyć pojawić się w restauracji, niezależnie od tego, czy jest rannym ptaszkiem, czy wstaje dopiero gdy dzień na dobre się zacznie. Jeśli jednak uda nam się przespać posiłek, nic straconego – bufety dostępne w ramach All Inclusive uratują nas przed głodowaniem do pory obiadowej;

- bez limitu – dostęp do bufetów szwedzkich w ramach posiłków oraz przekąsek oznacza, że w czasie wakacji nie musimy ponosić żadnych dodatkowych kosztów związanych z wyżywieniem!