Ostatnie chwile przed wymeldowaniem z hotelu większość z nas spędza pakując walizki i sprawdzając, czy na stoliku nocnym nie została przypadkiem ładowarka do telefonu albo czy w hotelowej łazience nie zostawiliśmy swojego ulubionego kosmetyku. Rozkojarzeni i przejęci powrotem do domu możemy zapomnieć o kilku istotnych rzeczach, które powinniśmy zrobić przed opuszczeniem pokoju. Zostawienie pokoju hotelowego w odpowiednim stanie to ważna kwestia, aby ułatwić pracę personelowi sprzątającemu i zostawić po sobie pozytywne wrażenie.
Upewnij się, że znasz godziny wymeldowania, aby uniknąć ewentualnych opłat za późniejsze opuszczenie pokoju. Standardowo wymeldowanie odbywa się w godzinach południowych. Znając dokładną godzinę wymeldowania możesz tak zaplanować swój poranek, aby na spokojnie spakować swoje rzeczy i opuścić pokój bez pospiechu.
Opuszczając pokój sprawdź czy nie pozostawiasz jedzenia, pustych butelek czy innych odpadków. Zbierz wszystkie śmieci znajdujące się w pokoju i wyrzuć je do kosza. Jeśli jest ich dużo możesz poproś personel o dodatkowy worek. Te czynności nie są konieczne, jednak z pewności przyspieszą prace osobie sprzątającej.
Kiedy pościelimy łóżko pomieszczenie od razu sprawia wrażenie czystszego. Nie sprawdza się to jednak w przypadku opuszczania pokoju hotelowego. Przed wymeldowaniem nie zalecamy perfekcyjnego zaścielania łóżka. Jest to bowiem strata czasu, ponieważ obsługa i tak będzie musiała zdjąć i wymienić pościel. Najlepiej będzie jeśli pozostawisz je takim jakie jest.
Zużyte ręczniki i szlafroki zostaw na podłodze w łazience. Dzięki temu będzie wiadomo, że były one używane. Będąc w łazience sprawdź dokładnie, czy nie pozostawiłeś w niej swoich rzeczy osobistych: kosmetyków, leków, prostownicy do włosów itp.
Wychodząc z pokoju postaraj się wyłączyć wszystkie światła, telewizor, klimatyzację i inne urządzenia elektroniczne. Pomaga to w oszczędzaniu energii i dbaniu o środowisko ponadto włączony telewizor może sugerować obsłudze, że ktoś jest jeszcze w pokoju.
Jeśli zauważyłeś jakiekolwiek problemy w pokoju na przykład uszkodzenia sprzętu, mebli czy inne awarie, poinformuj obsługę hotelu, dzięki czemu będą mogli naprawić wszelkie mankamenty przed przyjazdem kolejnych gości.
Jeśli hotel lub pensjonat używa standardowych kluczy do pokoju w większości trzeba je oddać do recepcji. Obiekty korzystające z kart magnetycznych zazwyczaj proszą o pozostawienie ich w pokoju. Przed wyjazdem i oddaniem kluczy warto się również upewnić, czy wszystkie należności są przez nas uregulowane.
Kiedy wszystko poszło pomyślnie i udało się bez problemów opuścić pokój, w drodze do domu możemy podzielić się naszą opinią o pobycie w wybranym przez nas obiekcie. Informacje w niej zawarte będą cenną uwagą dla obsługi hotelu oraz dla przyszłych gości.
Pamiętaj, że każdy hotel nad morzem czy w górach może mieć swoje własne zasady - nasze porady to jedynie ogólne wskazówki dla osób, które pragną zrobić dobre wrażenie po wymeldowaniu. Jeśli masz dodatkowe pytania, zawsze możesz zadać je personelowi danego hotelu. Najważniejsze jednak, aby z pokoju zabrać wszystkie niezbędne rzeczy i wrócić z rodzinnych wczasów nad morzem wypoczętym i zadowolonym.