Trzonem usług świadczonych przez hotel jest oczywiście nocleg i na tę kwestię kładziony jest zwykle największy nacisk. Wiele uwagi poświęca się takim kwestiom, jak komfort odpoczynku, wygodne łóżko, czystość, wystrój sprzyjający odprężeniu.
Kolejną składową są usługi gastronomiczne (chociaż nie są wymagane w przypadku hoteli o najniższym standardzie). Szanujący się hotelarz, zwłaszcza aspirujący do wyższej kategorii obiektu, musi zapewnić gościom możliwość spożywania posiłków. Spotkamy się z różnymi podejściami: najczęściej w cenie pobytu jest uwzględnione tylko śniadanie w formie bufetu, pozostałe posiłki są już odpłatne. Oczywiście, nawet w Polsce możemy znaleźć opcję o wiele bardziej atrakcyjną, czyli popularne za granicą All Inclusive, oznaczające, że obiekt oferuje nam nie tylko trzy posiłki, ale też nieograniczony dostęp do różnego rodzaju przekąsek, a także napoje oraz wybrane alkohole i drinki. Wszystko bez limitów i dodatkowych opłat! Warto zdecydować się na właśnie taką ofertę, zwłaszcza planując rodzinny wypad nad morze. All inclusive gwarantuje nam bowiem nie tylko pełne brzuchy, ale też bogactwo kulinarne i możliwość próbowania nowych potraw.
Na jakie usługi dodatkowe w hotelu możemy liczyć? Lista możliwości jest tak obszerna, że trudno byłoby zawrzeć wszystko w jednym miejscu. Wiele zależy od samego hotelu. Zacznijmy od tego, że dodatkowe usługi w ramach pobytu w hotelu możemy podzielić na dwie kategorie.
Część z usług dodatkowych może być dostępna za opłatą, inne wręcz przeciwnie – są darmowe. Zakres obu kategorii zmienia się na przestrzeni czasu niektóre całkowicie „wychodzą z użycia”, nie znajdując zastosowania w nowoczesnym świecie (kto jeszcze korzysta z usługi budzenia w hotelu, mając budzik we własnym telefonie?).
Niektóre z najpopularniejszych usług na przestrzeni ostatnich lat ewoluowały i z opcji płatnej stały się całkowicie darmowe: tak jest na przykład z dostępem do Internetu. Obecnie każdy szanujący się obiekt daje gościom możliwość bezpłatnego korzystania z połączenia Wifi, choć jeszcze piętnaście czy dwadzieścia lat temu standardem było pobieranie opłat za dostęp do sieci.
Darmowe usługi, które znajdziecie tylko w dobrych obiektach:
Rodzaj usług dodatkowo płatnych jest zależny od wybranego przez nas obiektu. Każdy hotel może wybrać swoją pule usług, za które będzie pobierał dodatkową opłatę. Do najbardziej popularnych należą:
Wybierając hotel, sprawdzajmy, czy jest możliwość zarezerwowania pakietu, w ramach którego będą uwzględnione niektóre z usług, za które musieliśmy zapłacić. Choć cena pakietu może wydawać się nieco wyższa, to ostatecznie jest to opcja o wiele bardziej opłacalna, niż dokupowanie usług osobno. Mając na względzie różnorodne wymagania gości, hotel może dysponować bogatą ofertą różnorodnych pakietów: opcję rodzinną, w ramach której znajdą się dodatkowe atrakcje dla dzieci, pamiątkowe gadżety lub darmowe wejścia do stref zabaw, propozycję dla aktywnych, umożliwiającą wypożyczanie sprzętu sportowego (na przykład rowerów), pakiet z zabiegami leczniczymi lub wersję weekendową, w ramach której skorzystamy z relaksu w strefie SPA i Wellness.
Usługi dodatkowe w hotelu mają ułatwić lub uprzyjemnić pobyt gościom. Gdy ci są zadowoleni, znacznie wzrasta prawdopodobieństwo, że wrócą do tego samego miejsca na kolejne wakacje lub polecą obiekt znajomym i rodzinie. Stąd mnogość różnorodnych ofert, w których nie wahajmy się przebierać, by nasze wakacje nad morzem były jak najbardziej udane, bogate i przede wszystkim – wygodne!